Evaluation of the Norwegian Aid Administration’s Practice of Results-Based Management

About the publication

  • Published: March 2018
  • Series: Evaluation report
  • Type: Evaluations
  • Carried out by: Itad & Chr. Michelsen institute
  • Commissioned by: Evaluation Department at Norad
  • Country:
  • Theme: Public administration
  • Pages: 79
  • Serial number: 4/2018
  • ISBN: 978-82-8369-053-8
  • ISSN: --
NB! The publication is ONLY available online and can not be ordered on paper.

The evaluation team has assessed the Norwegian aid administration’s practice of results-based management and how this affects partners, such as civil society organisations and multilateral organisations.

The evaluation is limited to how Norad and the Ministry of Foreign Affairs (MFA) practice results-based management from Oslo. Bilateral aid managed from the embassies has not been included. The evaluation team has not considered the practice of results-based management by partners.

The Evaluation team has conducted 14 cases studies, and interviewed 83 people in the MFA, Norad and in partner organisations. The team has also gone through archived material and relevant literature.

The purpose of the evaluation is to contribute to improved results-based management by documenting how results-based management is practiced, and identify strengths and weaknesses, including areas that can be improved.

The Evaluation was commissioned by the Evaluation Department in Norad and conducted by Itad and Chr. Michelsen Institute.

Kunnskapsbrief: Ti steg mot en kunnskaps- og læringskultur

Dette evalueringsbriefet beskriver nærmere hva kunnskapskultur er for noe og å komme med råd til hvordan denne kan forbedres. 

Briefet er skrevet av Rob Lloyd i Itad sammen med Ida Lindkvist og Anette Wilhelmsen i fra evalueringsavdelingen i Norad. Det baserer seg på evalueringen av bistandsadministrasjonens praktisering av mål- og resultatorientering, og ser nærmere på ett av funnene i evalueringen om praktisering av - mål og resultatstyring - nemlig en manglende kunnskapskultur.

Briefet er basert på evalueringen, litteratur om mål- og resultatstyring og kunnskapskultur og erfaring som Itad har opparbeidet seg gjennom arbeid med denne og andre evalueringer av resultatorientering.

Published 06.03.2018
Last updated 16.03.2018