Norads annonsebilag i Aftenposten

Samme dag som Norads Fattigdomskonferansen 2004 fikk alle Aftenpostens abonnenter et annonse-bilag "Kunnskap i kampen mot fattigdom" med morgenavisen. Både bilaget og fattigdomskonferansen hadde det sivile samfunns rolle som tema.

Samme dag som Norads Fattigdomskonferansen 2004 fikk alle Aftenpostens abonnenter et annonse-bilag "Kunnskap i kampen mot fattigdom" med morgenavisen.

Både bilaget og fattigdomskonferansen hadde det sivile samfunns rolle som tema.

Opinion gjennomførte i dagene etter 18. oktober en undersøkelse av hvor mange som hadde lest bilaget og hva de syns om det. Her er noen av resultatene fra undersøkelsen:

  • 58 % (tilsvarer ca 440.000 personer) husket bilaget
  • 19 % av disse (ca 83.600 personer) husket at Norad var avsender
  • 12 % av de som husket bilaget, leste det (ca 52.000 personer)
  • 32 % av de som husket bilaget, tok vare på det (ca 140.000 personer)
  • 48 % av de som sa at de leste bilaget, sa at de leste hele
  • Av de som sa at de leste bilaget, sa 82 % seg enig i påstanden "Bilaget virker troverdig". Ingen sa seg uenig.
  • 76 % sa seg enig i at "Emnet interesserer meg". 8% sa seg uenig.
  • 40 % sa seg enig i at "Jeg fikk vite noe nytt". 36 % sa seg uenig

Annonsebilaget kan bestilles fra Norads Informasjonssenter: sk@norad.no eller på telefon 22 24 20 60.