Ny informasjonsstrategi fra Norad

Norads virksomhetsidé om å være Norges kompetansesenter for internasjonalt utviklingssamarbeid i den globale kampen mot fattigdom, kan best virkeliggjøres hvis vi også har et aktivt og offensivt informasjonsarbeid. Åpenhet, synlighet og engasjement er nøkkelord i Norads nye informasjonsstrategi.

Eksternt skal informasjonsarbeidet synliggjøre Norads kompetanse og bidra til mer kunnskap om etatens virksomhet og bistandens resultater innen for norsk utviklingspolitikks rammer. Internt kan godt informasjonsarbeid bidra til samling om felles mål og økt forståelse for etatens rolle og totale virksomhet.

Vi er en etat som har mye på hjertet om viktige saker. For å nå ut, må vi være synlige og tydelige. Vi må gripe sjansene, bruke de anledningene som byr seg, og være aktive for å skape nye muligheter. Vi må bruke et språk som folk utenfor vår egen krets kan forstå.

Strategien er tilgjengelig i Norads publikasjonsbase for nedlasting og bestilling:

Informasjonsstrategi 2008 - 2010.