Realising Potential: Evaluation of Norway’s Support to Education in Conflict and Crisis through Civil Society Organisations

Om publikasjonen

Utgitt:November 2017
Type:Evalueringsrapporter, Evalueringer
Utført av:The Konterra Group
Bestilt av:Evalueringsavdelingen i Norad
Område:Somalia, Sør-Sudan, Jordan, Libanon
Tema:Utdanning og forskning, Konflikt, fred og sikkerhet, Sivilt samfunn
Antall sider:71
Serienummer:9/2017
ISBN:978-82-8369-036-1

NB! Publikasjonen er KUN tilgjengelig elektronisk og kan ikke bestilles på papir

Evalueringen har vurdert norsk støtte til utdanning i krise og konflikt gjennom sivilsamfunnsorganisasjoner i perioden 2008-2016.

Den bygger på data innsamlet gjennom intervjuer i Oslo, systematisk gjennomgang av et utvalg prosjekter, telefonundersøkelse av sivilsamfunnsorganisasjoner, deskstudier av støtten til Sør-Sudan og Somalia, og feltbesøk i Libanon og Jordan. Det ble også gjort en kartlegging av støtten.

Formålet med evalueringen har vært å dokumentere resultatene av norsk bistand til utdanning i krise og konflikt gjennom sivilsamfunnsorganisasjoner, og hvilke faktorer som positivt (og negativt) påvirker resultatoppnåelse, for å bidra til å forbedre fremtidig innretning av norsk støtte til feltet.